web analytics

دستگاه پرایس چکر چیست؟

4 دقیقه

زمان مطالعه

دستگاه-پرایس-چکر-چیست
فهرست مطالب

دستگاه پرایس چکر یا کنترل قیمت جزو تجهیزات فروشگاهی است که با اسکن بارکد، قیمت، ترکیبات محصول و … را نمایش می‌دهد. در واقع پرایس چکر وظیفه‌ی قرائت بارکد و نمایش اطلاعاتی شامل قیمت، موارد منع مصرف، ترکیبات محصول و … به کاربر را بر عهده دارد. کارکرد اصلی دستگاه کنترل قیمت، نمایش نام و قیمت محصول هنگام اسکن بارکد توسط مشتری است، اما می‌تواند برای نشان دادن اطلاعات اضافی محصول مانند تاریخ انقضا، ارزش غذایی و مواد تشکیل دهنده محصول و … نیز استفاده شود.با پرایس چکر می‌توان چک کرد که محصول اسکن شده جزو فروش ویژه‌ فروشگاه محسوب می‌شود یا خیر؟ علاوه بر این می‌توان هنگام اسکن کالا توسط مشتری، محتواهایی را نمایش داد که روی بسته بندی هم نوشته نشده باشد. با دستگاه کنترل قیمت شما به جواب این پرسش‌ها دست خواهید یافت. قیمت این کالا چقدر است؟ آیا من به مواد آن حساسیت دارم؟ روش مصرف آن چطور است؟ پاسخ سریع به این سوالات متداول و دلایل دیگر باعث شده که روز به روز فروشگاه‌های بیشتری از دستگاه پرایس چکر استفاده کنند.

دستگاه پرایس چکر چیست؟

به دلیل افزایش جمعیت و نیاز روزافزون مردم به اجناس و کالاهای بیشتر، تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ روز به روز در حال افزایش است. این فروشگاه‌ها تجهیزات خاص خود را نیاز دارند تا بتوانند هرچه سریع‌تر به نیازهای مشتریان خود پاسخ دهند. دستگاه پرایس چکر در این فروشگاه‌های مدرن و شلوغ کاربرد بسیاری دارد. دستگاه پرایس چکر مجهز به بارکدخوان، سیستم عامل اندروید یا ویندوز به علاوه‌ صفحه‌ی نمایش لمسی یا معمولی است. بنابراین هرکسی با گرفتن بارکد کالا روبروی آن، به راحتی می‌تواند بدون نیاز به فروشنده به اطلاعات محصول دسترسی پیدا کند. هدف از طراحی دستگاه کنترل قیمت، راهنمایی و پاسخگویی سریع‌تر و آسان‌تر به سوالات مشتری در زمان خرید است.

مزایای استفاده از دستگاه پرایس چکر

همانطور که گفتیم دستگاه پرایس چکر یا کنترل قیمت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای زیادی استفاده می‌شود. مزایایی که استفاده از این دستگاه به دنبال دارد عبارتند از:

  •  یک منبع در دسترس از تمام اطلاعات محصول:  کمبود وقت جزو جدایی ناپذیر دنیای مدرن امروز است. بنابراین هرچه سرعت خدمت رسانی در کسب و کاری بیشتر باشد، احتمال موفقیت آن بالاتر می‌رود. داشتن دستگاه کنترل قیمت در فروشگاه باعث می‌شود مشتریان بتوانند سریع تر به پاسخ سوالات خود درباره ی هر محصول برسند و سریع‌تر و راحت‌تر برای خرید خود تصمیم بگیرند.
  •  جذب مشتری بیشتر: استفاده از کنترل‌گر قیمت مزایای بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها جذب و افزایش میزان مشتریان وفادار و دائمی است. به جرات می‌توان گفت این مزیت برگ برنده‌ای در این بازار رقابتی است. چون مشتری با وجود این دستگاه‌ها می‌تواند قیمت نهایی محصول را چک کند و نگرانی‌های خود را بابت عدم تطابق قیمت فاکتور و قیمت  برطرف کند. این موضوع به خصوص این روزها که تولیدکنندگان موظف شده اند که قیمت تمام شده‌ کارخانه را روی محصول درج کنند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا مشتری می‌تواند بارکد کالایی که قصد خریداری آن را دارد چک کند و قیمت نهایی مصرف کننده را مشاهده کند. این موضوع برای کسانی که بودجه‌ی خاصی را برای خرید خود در نظر دارند بسیار مهم است و این افراد ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌هایی که این امکان را در اختیارشان قرار می‌دهد خرید کنند.
  •  اشغال فضای کم: دستگاه پرایس چکر یک دستگاه کوچک است که برای نصب روی دیوار طراحی شده، بنابراین می‌توان آن را به راحتی در مکان‌هایی که مد نظر دارید، نصب کنید.
  •  تشویق مشتریان برای خرید بیشتر با نمایش تخفیفات و فروش ویژه: زمانی که در فروشگاه‌های بزرگ تعدادی از محصولات دارای تخفیفات ویژه می‌شوند، باید تا حد امکان اطلاع رسانی را افزایش داد. یکی از راه‌های اطلاع رسانی فروش ویژه، دستگاه پرایس چکر است. اگر کسی از این تخفیفات مطلع نباشد زمانی که محصول تخفیف خورده را چک می‌کند، متوجه تخفیف شده و احتمال خرید افزایش می‌یابد.
  •  نمایش کالاهای جایگزین یا مشابه هنگام اسکن: اگر یک کالا با کالاهای دیگر تکمیل می‌شود و یا دارای تنوع است، در هنگام اسکن بارکد می‌توان این نوع اطلاعات را نمایش داد. بنابراین زمانی که پرایس چکر بارکدی نمی‌خواند، روی صفحه نمایش آن می‌توانید محصولات جدید، پیشنهادات و تخفیف‌ها یا محتوایی که مد نظر دارید را نمایش دهید.

دستگاه پرایس چکر چیست؟

کاربردهای پرایس چکر

پرایس چکر یا کنترل قیمت یک راهکار محبوب است زیرا می‌توانید با آن محتوای متناسب با محصول را بر اساس بارکد آن نمایش دهید. برای مثال با اتصال به اینترنت به پایگاه داده آنلاین محتوای آن محصول دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب می‌توانید خلاق باشید و محتواهایی از این دست نمایش دهید:

  • پخش فیلم های آموزشی نحوه استفاده برای محصولات با کاربردهای خاص
  • نمایش محصولات مکمل برای تشویق به خرید بیشتر
  • نمایش تبلیغات یا تیزر محصول
  • امکان دسترسی به کتابچه راهنمای محصولات خاص

با کمی خلاقیت یک دستگاه پرایس چکر ساده دنیایی از امکانات را برای شما باز می کند!  بایامکس این امکان را برای شما فراهم کرده است . شما می توانید انواع دستگاه پرایس چکر را از سایت بایامکس خریداری کنید . محصولات پرایس چکر بایامکس شامل عناوین زیر می‌باشد:

نکاتی که قبل از خرید دستگاه کنترل قیمت باید به آن توجه کنید

اگر فروشگاه شما شبانه‌روزی است باید توجه داشته باشید که پرایس چکر شما همواره روشن باشد. زیرا ممکن است برخی از مشتریان فقط به همین دلیل فروشگاه شما را به فروشگاه‌های دیگر ترجیح دهند. بنابراین زمان انتخاب باید دستگاهی را انتخاب کنید که توانایی کار کردن 24 ساعته در 7 روز هفته را داشته باشد.پرایس چکر باید سرعت کافی داشته باشد زیرا این وسیله برای بالابردن سرعت دسترسی به اطلاعات محصول طراحی شده و اگر به دلیل کند بودن باعث انتظار مشتری شود، کاربردی ندارد. بنابراین هنگام خرید این دستگاه به این موضوع توجه داشته باشید و آن را از نظر سرعت بررسی کنید.

به طور کلی مواردی که باید هنگام خرید دستگاه کنترل قیمت به آن‌ها توجه کنید عبارتند از:

  • به طور ویژه و برای استفاده ی مداوم 24 ساعته طراحی شده باشد
  • دارای اسکنر قدرتمند و پرسرعت باشد که قابلیت خواندن انواع بارکدهای تک بعدی و دو بعدی را داشته باشد.
  • به راحتی بتوان آن را به دیوار متصل کرد
  • دارای سیستم عامل لینوکس، ویندوز یا اندروید باشد
  • در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم باشد
  • قابلیت اتصال به اینترنت را از طریق وایفای داشته باشد.

دستگاه پرایس چکر بایامکس

فروشگاه های خرده فروشی مدرن با کمک پرایس  چکر بایامکس، می‌توانند اطلاعات محصول و موجودی کالای خود را به بهترین شکل و صرف کمترین نیروی انسانی به مشتریان خود نمایش دهند. مشتری می‌تواند با گرفتن بارکد کالا روبروی این این دستگاه، از طریق نمایشگر 11.6 اینچی تعبیه شده در دستگاه، از اطلاعات محصول، قیمت، تخفیف و موجودی کالا مطلع شود. پرایس چکر بایامکس قابلیت خواندن انواع بارکدهای یک بعدی و دو بعدی را دارد و در برابر گرد و غبار نیز مقاوم است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

https://bayamax.com/?p=3837

اشتراک گذاری :

پیشنهادهایی برای شما

پایانه کنتـرل قیمت 15 اینچی

پایانه کنتـرل قیمت 11 اینچی

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR M21

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR M15

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR X21

دستگاه بارکدخوان CUBE

مطالب مرتبط

تجارت الکترونیک
کاهش ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) در سال ۲۰۲۳...
اصول طراحی هایپرمارکت
طراحی مدرن هایپرمارکت : رمز موفقیت در دنیای امروز اگر ترس بی روح شدن فضای داخلی...
استند لمسی
در اقتصاد امروز، سرعت حرف اول را می‌زند. بنابراین ارائه خدمات سریع و باکیفیت به مشتریان،...
آدیداس
خلاصه خبر آدیداس، غول پوشاک ورزشی، در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته...
کسب‌وکار خرده‌فروشی
مقدمه فرض کنید شما صاحب یک کسب‌وکار خرده‌فروشی هستید. چطور می‌توانید مشتریان را به خرید محصول...
مقایسه صندوق‌های فروشگاهی با لپ‌تاپ و All In One
در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چرا صندوق‌های فروشگاهی بهترین انتخاب برای کسب‌وکارها هستند...