web analytics

کیوسک سلف سرویس چیست

3 دقیقه

زمان مطالعه

blank
فهرست مطالب

آیا می‌دانید کیوسک سلف سرویس چیست ؟ آیا نام این دستگاه به گوش شما خورده است؟

شاید نام آن را ندانید اما حتما این دستگاه را در برخی فروشگاه‌ها دیده ‌اید و شاید از آن استفاده هم کرده باشید. همانطور که شاید از نام آن حدس زدید، کیوسک خود سرویس دستگاهی است که به مشتریان این امکان را می دهد تا بدون نیاز به فروشنده، سفارش خود را ثبت و هزینه­‌ی آن را پرداخت کنند. در واقع، استفاده از تکنولوژی‌های سلف سرويس، ماهیت ارتباط مشتری و خدمات را تغییر داده و به دلیل افزايش هزينه­‌های کار و نوآوری در تکنولوژی، روز به روز در حال افزایش است.

کیوسک سلف سرویس چیست

کیوسک سلف سرویس یا کیوسک هوشمند یک نمایشگر لمسی تقریبا بزرگ دارد که برای مثال در رستوران­‌ها، مشتریان می‌­توانند منو را در آن مشاهده کنند. پس از انتخاب، مراحل تکمیل سفارش برای آن­‌ها نمایش داده شده و با پرداخت نهایی، سفارش ثبت می­‌شود. به واقع، استفاده از این دستگاه این امکان را به فروشنده می­‌دهد که در حین خرید، پیشنهادهایی را برای مشتری به نمایش بگذارد و احتمال خریدشان را افزایش دهد. در همان مثال رستوران، می­‌توان پیشنهاد پیش ­غذا، نوشیدنی یا سالاد را در حین انتخاب غذای اصلی به نمایش گذاشت تا احتمال انتخاب این موارد بالا برود. همچنین در حالتی که مشتری از دستگاه استفاده نمی­‌کند، می‌­توان از آن به عنوان یک تابلوی تبلیغاتی استفاده کرد. محتواهای اطلاع رسانی، تبلیغات یک محصول خاص یا اخبار حراج و فروش ویژه را می توان در آن به نمایش گذاشت.

مطالعه بیشتر >>>>> کیوسک هوشمند چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مزایای استفاده از کیوسک خود سرویس

این روزها با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، مشتریان به سهولت و سرعت سفارشات آنلاین عادت کرده‌­اند و هنگام مراجعه حضوری برای هر نوع خرید یا دریافت خدمات، به طور فزاینده ای از سطح کنترل، انتخاب و شخصی سازی لذت می‌­برند. مزایایی که داشتن این دستگاه می‌تواند برای شما به ارمغان بیاورد عبارتند از:

1- افزایش فروش

شاید یکی از بزرگترین مزایای کیوسک سلف سرویس افزایش تعداد سفارش است. وجود کیوسک هوشمند به خودی خود باعث جذب مشتری بیشتری می­‌شود. از طرف دیگر با نمایش گزینه­‌های بیشتر روی صفحه، می­‌توان مشتریان را به خرید بیشتر ترغیب کرد. استفاده از تبلیغات‌­های ویژه‌­ای مانند یکی بخر یکی ببر یا اختصاص تخفیف در سفارش دوم به بعد نیز می­‌تواند باعث تشویق به خرید بیشتر شود. شاید این موارد به نظر کوچک بیاید اما هنگام دیدن گزارشات روزانه‌­ی فروش، از دیدن تاثیرات این موارد کوچک متعجب خواهید شد.

کیوسک خود سرویس، راهکاری هوشمند

 

مطالعه بیشتر >>>>> راهنمای خرید کیوسک سفارش گیر رستورانی

2- کاهش زمان انتظار

یکی دیگر از مزایای مهم داشتن کیوسک، سرعت گرفتن فرآیند سفارش­ گیری است. ایستادن در صف برای هیچ کس خوشایند نیست و حتی گاهی دیدن صف طولانی پای صندوق، فرد را از خرید خود منصرف می­‌کند. از طرفی شنیدن توضیحات سفارش از صندوق­دار این روند را طولانی‌­تر می‌­کند. در حالی که پای کیوسک مشتری با دیدن چند تصویر سفارش خود را به­ راحتی و به سرعت ثبت می‌­کند.

3- افزایش میزان دقت و کاهش شکایات

کیوسک خود سرویس با داشتن منوی تصویری، خطاهای سفارشات را به میزان قابل توجهی کاهش می­‌دهد. زیرا مشتریان تصویر سفارش خود را دیده‌­اند و دقیقاً می‌­دانند انتظار چه چیزی را باید داشته باشند. بنابراین میزان شکایات و نارضایتی مشتریان از عدم تطابق سفارش آماده شده و سفارش ثبت شده کاهش پیدا می­‌کند.

4- صرفه‌­جویی در هزینه­‌ی کار

با کاهش ثبت سفارش به صورت دستی، می‌­توان تعداد صندوق­داران را کاهش داد و از نیروی انسانی در کارهای دیگری که می­‌تواند باعث افزایش فروش و بهبود تجربه‌­ی مشتریان شود، استفاده کرد. اگرچه کیوسک نمی­‌تواند جایگزین نیروی انسانی باشد. اما با نصب آن هزینه‌­های اضافی نیروی کار کاهش یافته و یا در موقعیت شغلی دیگری مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

5- کاربری آسان برای عموم

به دلیل لمسی بودن صفحه­‌ی نمایش و امکان مشاهده‌­ی کل منو در تصویر کاربری کیوسک سفارش گیر برای عموم مردم بسیار راحت است. کاربران به راحتی می‌­توانند از انواع خدمات مورد نیاز خود از طریق منوی نرم­ افزار مطلع شوند و پس از انتخاب، عملیات پرداخت را از طریق کارتخوان متصل به کیوسک انجام دهند.

پیشنهاد بایامگ به شما خواندن مقاله « برای خرید کیوسک سلف سرویس چه نکاتی مهم است؟ » است تا بتوانید با تمام ویژگی‌ها و نکاتی که باید به آن توجه کنید، آشنا شوید.

کیوسک سلف سرویس بایامکس

کیوسک سلف سرویس بایامکس مدل Kmax با طراحی چند منظوره می تواند به صورت دیواری، رومیزی و ایستاده قرار بگیرد. این کیوسک به عنوان کیوسک بانکی، کیوسک سفارش گیر، پرداخت، پذیرش و صدور بلیط قابل استفاده است. با استفاده از کیوسک های سلف سرویس بایامکس، تجربه ی کاربری لذت بخشی را برای مشتریان خودتان فراهم کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه :

https://bayamax.com/?p=3835

اشتراک گذاری :

پیشنهادهایی برای شما

پایانه کنتـرل قیمت 15 اینچی

پایانه کنتـرل قیمت 11 اینچی

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR M21

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR M15

سیستم خودپرداز فروشگاهی REGOR X21

دستگاه بارکدخوان CUBE

مطالب مرتبط

تجارت الکترونیک
کاهش ۵۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) بازار ایکامرس (تجارت الکترونیک) در سال ۲۰۲۳...
اصول طراحی هایپرمارکت
طراحی مدرن هایپرمارکت : رمز موفقیت در دنیای امروز اگر ترس بی روح شدن فضای داخلی...
استند لمسی
در اقتصاد امروز، سرعت حرف اول را می‌زند. بنابراین ارائه خدمات سریع و باکیفیت به مشتریان،...
آدیداس
خلاصه خبر آدیداس، غول پوشاک ورزشی، در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته...
کسب‌وکار خرده‌فروشی
مقدمه فرض کنید شما صاحب یک کسب‌وکار خرده‌فروشی هستید. چطور می‌توانید مشتریان را به خرید محصول...
مقایسه صندوق‌های فروشگاهی با لپ‌تاپ و All In One
در این مقاله، به شما خواهیم گفت که چرا صندوق‌های فروشگاهی بهترین انتخاب برای کسب‌وکارها هستند...